Pozice Vrchní ředitel/ředitelka sekce 10 - Hospodářské strategie a politiky měla za rok 2023 celkový hrubý příjem 2 061 592 Kč.
Přepočteno na průměrný měsíční základní plat šlo o 166 159 Kč měsíčně a průměrnou měsíční odměnu 40 000 Kč.
Odměny a osobní ohodnocení ve výši 400 000 Kč tvoří 19,4 %% celkové výše příjmu.
Hrubý měsíční plat včetně odměn | 206 159 |
Nefinanční bonus | Využití služebního vozidla s řidičem. |
Roční hrubý plat | 1 661 592 |
Roční hrubé odměny | 400 000 |
Úvazek | 1,00 |
Počet odpracovaných měsíců | 10 |
Je ředitelskou pozicí | Ne |
Poznámka k platu | 1. Státní zaměstnanec v období od ledna do června 2023 úspěšně splnil zvlášť významné služební úkoly spočívající v koordinaci přípravy Rozpočtové strategie sektoru veřejných institucí České republiky na léta 2024 až 2026 a Konvergenčního programu České republiky (duben 2023), čímž byl úspěšně započat nový rozpočtový proces, tedy příprava návrhu Státního rozpočtu České republiky na rok 2024 a jeho střednědobého výhledu pro roky 2025 a 2026, stejně jako státních fondů, a byly splněny závazky České republiky vyplývající z článku 121 Smlouvy o fungování Evropské unie a z platného znění nařízení Rady (ES) č. 1466/97, o posílení dohledu nad stavy rozpočtů a nad hospodářskými politikami a o posílení koordinace hospodářských politik, ve znění pozdějších předpisů. V agendě koordinace hospodářských politik mezi členskými zeměmi Evropské unie a fiskálních pravidel se státní zaměstnanec také výrazně podílel na připomínkách k vlastnímu legislativnímu textu balíčku reformy hospodářské správy v zemích Evropské unie a na zaměření České republiky v této oblasti. Státní zaměstnanec rovněž participoval na mimořádných úkolech v oblasti cenové politiky, jakými byl možný výkladový posun v oblasti cenové regulace alternativních taxislužeb, včetně vedení příslušných jednání s klíčovými partnery státní správy a zástupci Magistrátu hlavního města Prahy, dále novelizace zákona č. 526/1990 Sb., o cenách, ve znění pozdějších předpisů, a navazujících či souvisejících právních předpisů. Státní zaměstnanec se v uvedeném období výrazně spolupodílel na koordinaci, podkladových materiálech a vybraných částech návrhu zákona o konsolidaci veřejných rozpočtů. V neposlední řadě mezi mimořádné úkoly patřila příprava podkladů a participace na jednáních za Ministerstvo financí ohledně podoby aktualizace Národního plánu obnovy České republiky, včetně struktury a rozsahu půjčky z Nástroje pro obnovu a oživení. Kromě toho státní zaměstnanec plnil také jiné mimořádné a jednorázové úkoly a příkazy představených. 2. Státní zaměstnanec se v období od ledna do září roku 2023 významně podílel na přípravě aktualizace Národního plánu obnovy České republiky financovaného z Nástroje pro obnovu a oživení. Státní zaměstnanec připravoval analytické i manažerské podklady pro vedení ministerstva, účastnil se a vedl jednání k jeho vybraným částem a negocioval na expertní mezirezortní úrovni půjčkovou část Národního plánu obnovy pro období let 2024 až 2026. Státní zaměstnanec podstatně přispěl k objasnění rozpočtových dopadů půjčky z Nástroje pro obnovu a oživení, zasazení do kontextu národních výdajových rámců a napojení na rozpočtový proces státního rozpočtu České republiky. 3. Státní zaměstnanec v uplynulém období od července do listopadu roku 2023 včetně úspěšně splnil několik zvlášť významných služebních úkolů. V prvé řadě koordinoval přípravu makroekonomických, daňových a dalších fiskálních veličin týkajících se prognóz pro přípravu návrhu zákona o Státním rozpočtu České republiky na rok 2024 a Střednědobého rozpočtového výhledu státního rozpočtu na rok 2025 a 2026. Šlo o části týkající se makroekonomického rámce, veřejných financí, daňových úlev, charakteristik příjmové strany státního rozpočtu a dalších. Kromě toho se státní zaměstnanec organizačně podílel na přípravě Makroekonomické predikce České republiky v srpnu a listopadu 2023, Fiskálním výhledu České republiky v listopadu 2023 a participoval rovněž na společném dokumentu Ministerstva financí a České národní banky Vyhodnocení plnění maastrichtských konvergenčních kritérií a stupně ekonomické sladěnosti ČR, který poskytuje vládě České republiky věcné východisko ohledně vhodnosti, resp. načasování vstupu České republiky do eurozóny, potažmo do Mechanismu směnných kurzů označovaných jako ERM II. Dále se státní zaměstnanec podílel na mezirezortních expertních vyjednáváních o dluhovém financování z Nástroje pro oživení a odolnost Evropské unie, možnostech financování strategických investic se zaměřením na silniční a železniční dopravní infrastrukturu a dalších prioritách Vládního výboru pro strategické investice. Kromě toho plnil další mimořádné a jednorázové úkoly představených. |