Česká školní inspekce

 Ústřední školní inspektor - vedoucí služebního úřadu

Pozice Ústřední školní inspektor - vedoucí služebního úřadu měla za rok 2024 celkový hrubý příjem 2 042 449 Kč.

Přepočteno na průměrný měsíční základní plat šlo o 132 704 Kč měsíčně a průměrnou měsíční odměnu 37 500 Kč.

Odměny a osobní ohodnocení ve výši 450 000 Kč tvoří 22,0 %% celkové výše příjmu.

Detailní informace

Hrubý měsíční plat (přepočtený na plný úvazek) včetně odměn 170 204
Nefinanční bonus
Roční hrubý plat 1 592 449
Roční hrubé odměny 450 000
Úvazek 1,00
Počet odpracovaných měsíců 12
Je ředitelskou pozicí Ano
Poznámka k platu Zdůvodnění Březen Odměna se uděluje za splnění mimořádných a zvlášť významných úkolů spojených s přípravou, zpracováním a následnou komplexní prezentací souboru kvalitativních zjištění v oblasti počátečního vzdělávání za školní rok 2022/2023 (výroční zpráva) včetně podrobného projednání napříč věcně příslušnými útvary MŠMT a včetně tvorby konkrétních námětů a doporučení pro intervence ze strany MŠMT, přípravou, zpracováním a komplexní prezentací kvalitativních zjištění v oblasti společné výuky v běžných třídách a třídách speciálních včetně konkrétních doporučení pro intervence ze strany MŠMT, s přípravou, zpracováním a komplexní prezentací souboru zjištění v oblasti přírodovědné a čtenářské gramotnosti v počátečním vzdělávání včetně doporučení pro intervence ze strany MŠMT, s rozsáhlou podporou aktivit MŠMT v oblasti přijímacího řízení, revize rámcových vzdělávacích programů, tvorbou národní koncepce podpory pohybu dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních, s excelencí datově-analytické podpory pro vzdělávání na půdorysu resortní platformy Vzdělávání v datech, s mimořádnými aktivitami v oblasti podpory evidence-based nástrojů pro řízení vzdělávací soustavy, s kontinuálním rozvojem systému metodické podpory poskytované ze strany České školní inspekce školám a školským zařízením, s rozsáhlými aktivitami v oblasti novelizace školské legislativy, s tvorbou, ověřením a implementací nových nástrojů pro podporu kvality státní služby a s realizací IPs Datově analytická podpora pro řízení a hodnocení vzdělávací soustavy v oblasti mimořádně vyžádaných výstupů, dat a analýz. Červen Odměna se uděluje za splnění mimořádných a zvlášť významných úkolů spojených s přípravou, zpracováním a následnou komplexní prezentací analytických výstupů zaměřených na odklady povinné školní docházky, na hodnocení přihlášek žáků na střední školy, na společné znaky škol s pohybově zdatnými a pohybově slabšími žáky, na znaky škol s výrazným posunem v národních testováních nebo na společné znaky škol, do kterých se žáci těší, včetně přípravy s projednání konkrétních námětů a doporučení pro řízení vzdělávání a nastavování opatření v rámci vzdělávacích politik, dále za splnění mimořádných úkolů spojených s komplexní přípravou parametrů indexace škol s ohledem na změny v jejich financování, s komplexními aktivitami v rámci přípravy a prezentace výstupů PISA 2022 včetně koordinace synergií s externími partnery (např. Česká národní banka v rámci výsledků PISA v oblasti finanční gramotnosti) a s rozsáhlými aktivitami v oblasti prezentace a vizualizace resortních kvalitativních a kvantitativních dat a zjištění, dále za významný podíl na přípravě, redakci a projednávání legislativních textů v rámci novelizace školských právních předpisů (novely školského zákona, novely relevantních vyhlášek), za mimořádné analytické úkoly v rámci realizace IPs DATA, za rozsáhlé aktivity v rámci společných postupů s resortními organizacemi (DZS, NPI, VSC) v oblasti kvalitativní podpory rozvoje škol a školských zařízení a za mimořádné úkoly v rámci kontrolní činnosti se zaměřením na Národní plán obnovy a novou podobu procesu podávání přihlášek ke střednímu vzdělávání. Říjen Odměna se uděluje za splnění mimořádných a zvlášť významných úkolů v období 3.Q 2024 spojených s přípravou, zpracováním a následnou komplexní prezentací analytických výstupů zaměřených na problematiku faktorů ovlivňujících přechod dětí z mateřské školy do základního vzdělávání v kontextu přípravy novelizace legislativy k omezení odkladů povinné školní docházky, s přípravou komplexních sad nástrojů pro naplňování národní koncepce podpory pohybu dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních a státní politiky školního a vysokoškolského sportu v segmentu MŠ, ZŠ, SŠ a VOŠ (kompletace metodiky Aktivní škola, evaluační nástroje, aplikace FITPA, příklady inspirativní praxe apod.) a s průběžnými prezentacemi těchto nástrojů napříč stakeholdery, s přípravou a realizací pilotního ověřování konceptu Aktivní školy v Jihomoravském kraji, dále za významný podíl na akceleraci procesu tvorby resortních registrů ve vzdělávání, za významný podíl na přípravě, koordinaci a realizaci aktivit spojených s podporou škol a školských zařízení při řešení dopadů bezpečnostních incidentů – anonymních hrozeb bombovými útoky na české školy (tvorba metodických doporučení, podpora informovanosti a konkrétní formy podpory přímo ve školkách apod.) i řešení dopadů povodní na školy zejména v Olomouckém a Moravskoslezském kraji, za významný podíl na tvorbě novelizovaného přístupu k resortní podpoře talentovaných a nadaných mladých lidí a za mimořádné analytické práce v kontextu realizace IPs DATA zaměřené na mezinárodní rešerše využitelné při novelizaci národní legislativy (zejména pro tvorbu RIA). Prosinec Odměna se uděluje za splnění mimořádných a zvlášť významných úkolů v období 4.Q 2024 spojených s přípravou a zpracováním analytických výstupů zaměřených na problematiku digitálních kompetencí a informatického myšlení žáků v oblasti informační a počítačové gramotnosti a dovednosti žáků v matematice a přírodních vědách, a to v kontextu realizace národních a mezinárodních hodnoticích aktivit, a s komplexní prezentací těchto výstupů širokým skupinám stakeholderů včetně řady návazných aktivit (semináře, workshopy apod.) a s tvorbou související metodické a didaktické podpory, s přípravou, zpracováním a rozsáhlou prezentací komplexní výroční zprávy ČŠI za školní rok 203/2024 včetně rozsáhlých podkladů pro konkrétní aktivity na úrovni MŠMT, s dokončením komplexních úprav www.vzdelavanivdatech.cz a jeho pojetí jako systému pro prezentace a vizualizace resortních dat, s dokončením rozsáhlých činností a aktivit spojených s podporou implementace dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy, s přípravou komplexních podkladů informujících o rozvoji kvality vzdělávání v jednotlivých krajích ČR nebo s rozsáhlými aktivitami v oblasti podpory integrace a vzdělávání ukrajinských dětí a žáků, a také za dokončení mimořádných úkolů celoročního a dlouhodobého charakteru spojených např. s úspěšnou realizací individuálního projektu systémového DATA v režimu partnera MŠMT nebo s dokončením významných aktivit v oblasti kontinuálního zvyšování kvality a efektivity služebního úřadu dle vládní metodiky a souvisejících pokynů.