Ministerstvo financí

 Vrchní ředitel/ředitelka sekce 09 - Majetek státu

Pozice Vrchní ředitel/ředitelka sekce 09 - Majetek státu měla za rok 2024 celkový hrubý příjem 2 097 137 Kč.

Přepočteno na průměrný měsíční základní plat šlo o 144 345 Kč měsíčně a průměrnou měsíční odměnu 30 417 Kč.

Odměny a osobní ohodnocení ve výši 365 000 Kč tvoří 17,4 %% celkové výše příjmu.

Detailní informace

Hrubý měsíční plat (přepočtený na plný úvazek) včetně odměn 174 761
Nefinanční bonus Využití služebního vozidla s řidičem, nebo bez něj - pozn. služební vozidlo téměř nebylo využíváno.
Roční hrubý plat 1 732 137
Roční hrubé odměny 365 000
Úvazek 1,00
Počet odpracovaných měsíců 12
Je ředitelskou pozicí Ne
Poznámka k platu 1. Státní zaměstnanec v období od ledna 2024 do června 2024 plnil řadu významných a mimořádných úkolů, a to zejména: projednávání reorganizace státního podniku Česká pošta s.p. s MV, včetně návrhu adekvátní právní úpravy a legislativního postupu, jednání s SPÚ za účelem zefektivnění převodů státního majetku na třetí osoby, zefektivnění jednání Privatizační komise MF a návrh na zefektivnění schvalování návrhů na privatizaci majetku, zastřešení novely zákona č. 219/2000 Sb., čímž byla naplněna jedna z priorit programového prohlášení vlády, návrhy na zefektivnění systému financování projektů financovaných z fondu privatizace, spoluřízení odboru Strategické společnosti a investiční pobídky (kde nebylo obsazeno místo ředitele odboru), včetně příprav valných hromad společností s majetkovou účastí státu, koordinace vypracování znaleckých posudků na ocenění podílu státu v majetkových účastech, spolupráce na přípravě zákona o Národní rozvoje bance a změně zákona č. 58/1995 Sb., o podpoře exportu a příprava integrace České exportní banky a Národní rozvojové banky, včetně veškerých nutných korporátních kroků, dohled nad systémem udělování stanoviska k ne/schválení záměru na udělení investiční pobídky, úprava smluv o výkonu funkce členů představenstev společností se 100% majetkovou účastí státu, vyhodnocování key preformance indicators členů představenstev těchto společností a nastavování nových pro rok 2024, projednávání finančně obchodních plánů a účetních závěrek těchto společností, posuzování a projednávání s představenstvy akviziční a investiční činnosti vybraných společností (MERO, a.s., ČEPRO, a.s.), účast jako zástupce státu na valné hromadě ČEZ, a.s. 2. Státní zaměstnankyně splnila v II. pololetí 2024 zvlášť významný služební úkol spočívající v realizaci fúze sloučením mezi společnostmi RoBin OIL a ČEPRO, která následně vedla k zjednodušení struktury a ekonomických vazeb v rámci skupiny a k efektivní konsolidaci sítě čerpacích stanic, dále pracovala na novele zákona č. 58/1995 Sb., o pojišťování a financování vývozu se státní podporou, která mimo jiné rozšiřuje definici dovozce podle uvedeného zákona, což umožní zapojení tuzemských podnikatelů do obchodních aktivit zahraničních subjektů v České republice, zejména v rámci společných strategických projektů (např. výstavby nových jaderných zdrojů nebo projektů souvisejících s obranou a bezpečností) a na přípravě zcela nového zákona o Národní rozvojové bance, což umožní plánovanou změnu vlastnictví České exportní banky v souladu s usnesením vlády ze dne 29. listopadu 2023 č. 909 o zahájení integračního procesu Národní rozvojové banky, a.s., a České exportní banky, a.s.  Dále se podílela na veškerých krocích vedoucích k propojení obou bank. Státní zaměstnankyně dále vyjednávala s představenstvy strategických společností státu finančně obchodní plány těchto společností, víceleté strategie a nastavovala key performance indicators v rámci variabilní složky odměňování managementu těchto společností. U společností zbytných pro stát aktivně vyjednávala s potencionálními zájemci o koupi a nastavovala parametry takových obchodů. Aktivně se podílela na přípravě zadávacích řízení v rámci programu ekologie a aktivně se zasadila o možnosti jak zefektivnit systém financování projektů z fondu privatizace v rámci programu revitalizace území dotčených těžbou. Intenzivně pracovala na zrychlení procesu privatizace a spoluiniciovala jednání s ÚZSVM, SPÚ a MZe ohledně dalšího naložení s tímto majetkem (vyjímání majetku z privatizačního procesu, převod privatizovaného majetku z SPÚ na ÚZSVM).